Regulamin
sprzedaży towarów na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną
I. Postanowienia ogólne.
- Niniejszy Regulamin określa:
- wymogi techniczne i zasady korzystania przez Klientów z funkcjonalności Sklepu internetowego działającego pod adresem https://czescizamienne.amica.pl, w tym wymogi techniczne i zasady korzystania przez nich ze świadczonych w ramach Sklepu internetowego usług drogą elektroniczną,
- zasady zawierania i wykonywania Umów sprzedaży Towarów prezentowanych w Sklepie internetowym,
- zasady odstąpienia od Umów sprzedaży Towarów zawartych za pośrednictwem Sklepu internetowego oraz procedurę składania i rozpatrywania reklamacji dotyczących tych Towarów,
- możliwości rozwiązywania sporów wynikających lub związanych z działalnością Sklepu internetowego,
- zasady świadczenia w ramach Sklepu internetowego usług drogą elektroniczną i związane z tym obowiązki Usługodawcy oraz Klientów,
- W zakresie, w jakim niniejszy Regulamin reguluje zasady świadczenia usług drogą elektroniczną, stanowi on regulamin, o którym mowa w art. 8 UŚUDE.
- Właścicielem Sklepu internetowego działającego pod adresem internetowym https://czescizamienne.amica.pl jest „Amica S.A.” z siedzibą we Wronkach ul. Mickiewicza 52, kod pocztowy: 64-510 Wronki, Polska, wpisaną do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS 0000017514, o kapitale zakładowym wynoszącym 15.550.546 zł, opłaconym w całości, posługującą się numerem NIP: 763-000-34-98, REGON: 570107305.
- Amica rekomenduje montaż zakupionych Towarów (części zamiennych) przez Fabryczne lub Autoryzowane jednostki serwisowe (adresy dostępne na stronie internetowej www.amica.pl). Nieprawidłowy montaż może skutkować uszkodzeniem elementów (szczególnie elektrycznych i elektronicznych) oraz utratą możliwości ich reklamacji.
- Amica jest stroną Umów sprzedaży zawieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego, jako sprzedający, a umowy te zawierane są w ramach prowadzonej przez nią działalności gospodarczej, opisanej w ust. 3 powyżej.
- Amica, w zakresie świadczonych w ramach Sklepu internetowego usług drogą elektroniczną, jest usługodawcą w rozumieniu art. 2 pkt 6) UŚUDE.
- Przed rozpoczęciem korzystania z poszczególnych funkcjonalności Sklepu internetowego Klient zobowiązany jest zapoznać się i przestrzegać postanowień niniejszego Regulaminu. Obowiązek ten dotyczy również czynności przeglądania asortymentu Sklepu internetowego.
- Regulamin udostępniony jest na stronie Sklepu internetowego, nieodpłatnie, w formie, która umożliwia jego uzyskanie, utrwalenie, odtwarzanie i wydrukowanie za pomocą systemu teleinformatycznego, spełniającego wymogi techniczne przewidziane w Rozdziale IV poniżej.
- Dane kontaktowe Sprzedającego, służące Klientom do komunikacji w sprawach objętych niniejszym Regulaminem: „Amica S.A.”, Dział Magazyn części zamiennych, ul. Nowowiejska 1, 64-510 Wronki; e-mail:sklepczesci@amica.com.pl; numer telefonu: 801 801 800; 67 22 22 148.”
Z wyłączaniem przypadków, gdy niniejszy Regulamin przewiduje inne dane kontaktowe, w szczególności tyczy się to spraw dotyczących ochrony danych osobowych w których kontakt możliwy jest poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres info.dane@amica.com.pl lub przesłanie listu tradycyjnego na adres: Inspektor Ochrony Danych Osobowych Amica S.A.: ul. Mickiewicza 52, 64-510 Wronki, z dopiskiem „Dane osobowe”.
II. Definicje.
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- „Sprzedający” lub „Usługodawca” lub „Amica”– „Amica S.A.” z siedzibą we Wronkach, ul. Mickiewicza 52 (kod pocztowy: 64-510 Wronki), Polska, wpisaną do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS 0000017514, o kapitale zakładowym wynoszącym 15.550.546 zł, opłaconym w całości, posługującą się NIP 763-000-34-98;
- „Klient” – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która korzysta z którejkolwiek z funkcjonalności Sklepu;
- „Konsument” – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedającym umowę za pośrednictwem Sklepu internetowego, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- „Sklep internetowy” lub „Sklep” – ogół funkcjonalności udostępnionych przez Usługodawcę pod adresem https://czescizamienne.amica.pl;
- „Konto Klienta” – wydzielona część Serwisu, uruchamiana przez Usługodawcę po zakończeniu procesu rejestracji Konta Klienta, w ramach której Klient może korzystać z funkcjonalności wskazanych w Regulaminie; Konto Klienta prowadzone jest w dwóch formach:
- Konto Klienta Indywidualnego – Konto Klienta przeznaczone dla Klientów będących Konsumentami;
- Konto Klienta Biznesowego – Konto Klienta przeznaczone dla Klientów niebędących Konsumentami tj. dla (i) osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, zawierających ze Sprzedającym umowę za pośrednictwem Sklepu internetowego, której przedmiot jest związany bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową tej osoby, (ii) osób prawnych lub (iii) jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność prawną.
- „Identyfikator Klienta” – e-mail Klienta lub dowolny ciąg znaków podany w polu „login”, ustalanych przez Klienta podczas procesu rejestracji Konta Klienta w Sklepie internetowym, umożliwiający uzyskanie dostępu do Konta Klienta;
- „Hasło” – ciąg co najmniej 6 znaków, zawierający co najmniej jedną cyfrę i jedną wielką literę, ustalany przez Klienta, konieczny do późniejszego każdorazowego dokonania uwierzytelnienia Klienta w trakcie czynności logowania do Konta Klienta;
- “Rejestracja” - czynność faktyczna polegająca w szczególności na podaniu danych Klienta przewidzianych w Regulaminie oraz określeniu Identyfikatora Klienta i Hasła Klienta, skutkująca założeniem Konta Klienta;
- “Towar” - rzecz ruchoma przedstawiona przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu internetowego, mogąca być przedmiotem Umowy sprzedaży z Klientem;
- “Zamówienie” - oświadczenie Klienta złożone wobec Sprzedającego za pośrednictwem funkcjonalności Sklepu internetowego, wyrażające wolę zawarcia umowy sprzedaży mającej za przedmiot Towar;
- “Umowa sprzedaży” - umowa sprzedaży w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, mająca za przedmiot Towar, zawierana z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość pomiędzy Klientem i Sprzedającym, z momentem złożenia Klientowi przez Sprzedającego oświadczenia o przyjęciu Zamówienia do realizacji;
- „Dni robocze” -wszystkie dni tygodnia za wyjątkiem sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- „UŚUDE” – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- „Kodeks cywilny” – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 Nr 16, poz. 93 ze zm.);
- „RODO” - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- „Regulamin” - niniejszy Regulamin sprzedaży towarów na odległość oraz świadczenia usług drogą elektroniczną.
III. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną.
- W ramach Sklepu internetowego Usługodawca świadczy drogą elektroniczną następujące usługi:
- Usługę Informacyjną – umożliwiająca przeglądanie i odczytywanie, udostępnionych w ramach Sklepu internetowego danych i informacji, w szczególności obejmującą:
- możliwość wyszukiwania i przeglądania stron Sklepu internetowego dostępnych bez konieczności logowania do Konta Klienta,
- możliwość zapoznania się z nazwą, zdjęciami (dla wybranych Towarów) i specyfikacją Towarów (dla wybranych Towarów) prezentowanych na stronach Sklepu internetowego dostępnych bez konieczności logowania do Konta Klienta,
- możliwość zapoznania się z instrukcją obsługi oraz rysunkiem dla wybranych Towarów,
- możliwość zapoznania się z ceną brutto Towaru w Sklepie internetowym.
- Usługę Konta Klienta – usługę polegającą na udostępnieniu Klientowi, który dokonał Rejestracji funkcjonalności polegających na:
- w przypadku Konta Klienta Indywidualnego:
- utrzymywaniu Konta Klienta,
- zapewnieniu Klientowi możliwości zachowania jego danych teleadresowych oraz ich zmianę,
- zapewnieniu Klientowi możliwości zmiany Hasła,
- dostępie do informacji o aktualnym stanie realizacji Zamówień Klienta (zakładka “Moje zamówienia”),
- dostępie do informacji o historii Zamówień Klienta (zakładka “Moje zamówienia”),
- możliwości konfiguracji języka interfejsu oraz języka treści;
- możliwości konfiguracji przez Klienta strony startowej Sklepu internetowego,
- możliwości ponowienia wcześniejszego Zamówienia,
- możliwości usunięcia Konta Klienta.
- w przypadku Konta Klienta Biznesowego:
- utrzymywaniu Konta Klienta,
- zapewnieniu Klientowi możliwości zachowania jego danych teleadresowych oraz ich zmianę,
- zapewnieniu Klientowi możliwości zmiany Hasła,
- dostępie do informacji o aktualnym stanie realizacji Zamówień Klienta (zakładka “Moje zamówienia”),
- dostępie do informacji o historii Zamówień Klienta (zakładka “Moje zamówienia”),
- możliwości konfiguracji języka interfejsu oraz języka treści;
- możliwości konfiguracji przez Klienta strony startowej Sklepu internetowego,
- możliwości ponowienia wcześniejszego Zamówienia,
- możliwości usunięciu Konta Klienta.
- Usługę Sklepu – usługę polegającą na organizacji sprzedaży Towarów za pośrednictwem Sklepu internetowego w sposób umożliwiający Klientom składanie Zamówień i zawieranie Umów sprzedaży. (zwane w niniejszym Regulaminie łącznie jako „Usługi”, a w liczbie pojedynczej jako „Usługa”).
- Umowa o świadczenie Usługi Informacyjnej drogą elektroniczną zostaje zawarta z chwilą wejścia Klienta na stronę https://czescizamienne.amica.pl, bądź dowolną podstronę Sklepu internetowego i ulega rozwiązaniu z chwilą opuszczenia przez niego wszystkich stron Sklepu internetowego.
- Umowa o świadczenie Usługi Konta Klienta zostaje zawarta z chwilą aktywowania dostępu do Konta Klienta zgodnie z postanowieniami Rozdziału V Regulaminu i ulega rozwiązaniu z chwilą trwałego usunięcia Konta Klienta ze Sklepu internetowego.
- Umowa o świadczenie Usługi Sklepu zostaje zawarta z chwilą rozpoczęcia korzystania przez Klienta z Usługi Sklepu i ulega rozwiązaniu z chwilą zakończenia korzystania przez Klienta z Usługi Sklepu.
- Usługi wskazane w ust. 1 świadczone są bezpłatnie, przez całą dobę, 7 dni w tygodniu.
- Usługodawca zastrzega sobie możliwość czasowego zawieszenia Sklepu internetowego lub poszczególnych Usług, celem przeprowadzenia prac konserwacyjnych lub dokonania zmian w Sklepie internetowym/Usługach.
IV. Wymagania techniczne.
- Usługodawca dołoży wszelkich starań, aby korzystanie ze Sklepu internetowego było możliwe dla użytkowników Internetu z użyciem popularnych przeglądarek internetowych, systemów operacyjnych, typów urządzeń oraz typów połączeń internetowych. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie ze Sklepu internetowego to:
- przeglądarka internetowa Internet Explorer (w wersji 11 lub nowszej), Mozilla Firefox (w wersji 61 lub nowszej), Google Chrome (w wersji 63 lub nowszej),
- systemy operacyjne Microsoft® Windows® 7, 8.1, 10, Mac OS® X 10.9, 10.10, 10.11, 10.12, 10.13, Linux, Android,
- c.dostęp do sieci Internet – przesył danych 1 Mbps lub szybszy (rekomendowane szerokie pasmo), połączenie 3G lub lepsze (rekomendowane WiFi),
- skrzynka e-mail – w przypadku Usługi Konta Klienta i Usługi Sklepu,
- włączona obsługa Cookies i html5 localStorage.
- Usługodawca wykorzystuje pliki cookies w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem przez Klienta ze Sklepu internetowego. Szczegółowe informacje o wykorzystywanych cookies zawarte są w dokumencie pn. “Polityka plików cookies” dostępnym na stronie internetowej pod adresem https://czescizamienne.amica.pl/Stor/Account/CookiesPolicy
- W przypadku korzystania przez Klienta ze sprzętu lub oprogramowania, niespełniającego wymagań technicznych określonych w ust. 1 wyżej, Usługodawca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania Sklepu internetowego lub Usług.
- Usługodawca informuje, że pomimo dołożenia wszelkich starań Usługodawca nie może zapewnić wierności barw na fotografiach prezentowanych na Stronie internetowej, ponieważ ich wyświetlanie zależy między innymi od ustawień monitora oraz jego rozdzielczości.
V. Konto Klienta.
- Klient może dokonać Zamówienia w Sklepie jako zalogowany Klient, co następuje przez wypełnienie formularza rejestracji Konta Klienta.
- Drugim sposobem zakupu Towarów jest dokonanie Zamówienia jako gość. Realizacja zakupów jako gość nie powoduje konieczności założenia Konta Klienta. Klient otrzyma wszystkie informacje dotyczące Zamówienia na wskazany przez Klienta adres e-mail.
- Założenie Konta Klienta jest dobrowolne i nieobowiązkowe.
- Konto Klienta można założyć:
- wypełniając dedykowany formularz na stronach Sklepu internetowego – dostępnego po kliknięciu w przycisk „Utwórz nowe konto” albo
- w trakcie składania Zamówienia.
- Założenie Konta Klienta nie zobowiązuje do złożenia Zamówienia.
- W celu założenia Konta Klienta niezbędne jest:
- w przypadku Konta Klienta Indywidualnego:
- podanie danych Klienta: imienia i nazwiska, adresu e-mail,
- ustalenie Identyfikatora Klienta – Identyfikatorem Klienta jest adres e-mail lub ustanowiony przy Rejestracji login (ustanowienie loginu jest opcjonalne, w przypadku gdy login, nie został ustanowiony, Identyfikatorem Klienta jest wyłącznie adres e-mail),
- ustalenie indywidualnego Hasła,
- zapoznanie się oraz akceptacja niniejszego Regulaminu przez Klienta (zaznaczenie odpowiedniego checkbox’a).
- w przypadku Konta Klienta Biznesowego:
- podanie danych Klienta w postaci: nazwy (firmy) przedsiębiorcy (w przypadku przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w formie jednoosobowej działalności lub jako wspólnicy spółki cywilnej), nazwy (firmy) spółki prawa handlowego (w przypadku spółek prawa handlowego), lub nazwy jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; numeru NIP, adresu e-mail, podanie imienia i nazwiska osoby działającej w imieniu Klienta (podmiotu wskazanego w lit. i pkt 1).
- ustalenie Identyfikatora Klienta – Identyfikatorem Klienta jest adres e-mail lub ustanowiony przy Rejestracji login (ustanowienie loginu jest opcjonalne, w przypadku gdy login, nie został ustanowiony, Identyfikatorem Klienta jest wyłącznie adres e-mail),
- ustalenie indywidualnego Hasła,
- zapoznanie się oraz akceptacja niniejszego Regulaminu przez Klienta (zaznaczenie odpowiedniego checkbox’a),
- Osoba wskazana z imienia i nazwiska w formularzu Konta Klienta Biznesowego winna być uprawniona do założenia tego konta w imieniu Klienta Biznesowego oraz winna być uprawniona do zawierania Umów Sprzedaży w imieniu Klienta Biznesowego.
- E-mail użyty przy Rejestracji Konta Klienta Biznesowego będzie wykorzystany do komunikacji w sprawach objętych Regulaminem, w szczególności w sprawach dotyczących Konta Klienta Biznesowego, w sprawach dotyczących Zamówień oraz dokonywania powiadomień o zmianach Regulaminu.
- Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego, Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji Konta Klienta w Sklepie internetowym. Aktywacja Konta Klienta wymaga potwierdzenia poprzez otwarcie linku aktywacyjnego przesłanego wraz z potwierdzeniem Rejestracji. Link aktywacyjny wygasa po upływie 72 godzin od wysłania Klientowi potwierdzenia rejestracji Konta Klienta, w takim przypadku konieczne jest powtórzenie procesu Rejestracji.
- Jeżeli Klient chce usunąć Konto Klienta może to zrobić w każdej chwili, po zalogowaniu się do swojego konta, w zakładce Moje konto „Usuń konto”.
- Założenie Konta Klienta jest bezpłatne. Świadczenie usługi Konta Klienta ma charakter bezterminowy.
- Zarówno Klient, jak i Usługodawca mogą wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną, w tym Usługi Konta Klienta bez podania przyczyn na zasadach określonych poniżej.
- Oświadczenie Klienta o wypowiedzeniu umowy o świadczenie Usługi Konta może być złożone Usługodawcy przez jego wysłanie na e-mail info.dane@amica.com.pl .
- Oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o świadczenie usług składane przez Usługodawcę powinno zostać wysłane na adres e-mail Klienta.
- W przypadku Usługi Konta Klienta, Sprzedający poinformuje o planowanym usunięciu Konta, przesyłając tę informację na adres e-mail podany przez Klienta podczas Rejestracji, z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem. Sprzedający ma prawo usunąć Konto Klienta w trybie natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego Regulaminu oraz w wyniku bezskutecznego wezwania Klienta do zaprzestania ww. naruszeń z terminem co najmniej 3 dni roboczych.
- Rozwiązanie umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną nie może naruszać praw nabytych w czasie jej obowiązywania. Jeżeli w momencie złożenia oświadczenia o wypowiedzeniu Usługi Konta Klienta Zamówienie jest w trakcie realizacji, Konto Klienta zostanie usunięte po jego zrealizowaniu.
- W przypadku śmierci Klienta będącego osobą fizyczną lub ustania bytu prawnego Klienta nie będącego osobą fizyczną, umowa o świadczenie Usługi Konta Klienta i usług z nim związanych wygasa. Konto Klienta zostanie usunięte po otrzymaniu przez Usługodawcę wiarygodnych informacji o śmierci lub ustaniu bytu prawnego Klienta.
- W przypadku wypowiedzenia przez Klienta umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną dotyczącej Usługi Konta Klienta, Konto Klienta zostaje usunięte nie później niż w terminie 5 Dni roboczych od otrzymania przez Usługodawcę oświadczenia o wypowiedzeniu.
- Usunięcie Konta Klienta (zarówno samodzielne przez Klienta jak i na skutek rozwiązania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w postaci Usługi Konta Klienta) jest równoznaczne z bezpowrotną dla Klienta utratą wszystkich danych zgromadzonych w ramach tego Konta Klienta. Konto raz usunięte nie może być przywrócone.
- Usunięcie Konta Klienta nie oznacza automatycznego usunięcia danych osobowych zebranych za pośrednictwem Sklepu internetowego. Po usunięciu Konta Klienta, Usługodawca przetwarza dane osobowe osoby, która była Klientem, w zakresie określonym w przepisach prawa (szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych Klienta zawarto w Polityce prywatności).
VI. Warunki Umowy sprzedaży.
- Istotne właściwości Towarów znajdujących się w asortymencie Sklepu internetowego, zostały określone przy każdym Towarze na dedykowanej mu podstronie Sklepu internetowego.
- Ceny Towarów umieszczone na stronie Sklepu internetowego podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT naliczany według stawki obowiązującej w dacie złożenia Zamówienia na Towar w Sklepie internetowym (ceny brutto). Ceny Towarów nie zawierają kosztów dostawy.
- Wybór sposobu płatności i sposobu dostawy Towaru następuje przed złożeniem przez Klienta Zamówienia, spośród opcji wskazanych na ekranie Zamówienia.
- Koszty dostawy Towaru ponosi Klient.
- Sklep prowadzi sprzedaż Towarów na odległość za pośrednictwem sieci Internet, przy czym miejsce dostawy Towarów wybrane przez Klienta powinno każdorazowo znajdować się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Dostawa Towaru nie obejmuje usługi jego wniesienia do lokalu Klienta.
- Na całkowity koszt Zamówienia składa się cena za Towar/y oraz za koszt dostawy.
VII. Złożenie Zamówienia i zawarcie Umowy sprzedaży.
- Zamówienia na Towary za pośrednictwem Sklepu internetowego można składać, 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.
- Towary oferowane w Sklepie internetowym można wyszukać w szczególności poprzez wpisanie modelu produktu AMICA dla którego wyszukiwany jest Towar (część zamienna) lub kodu produktu AMICA dla którego wyszukiwany jest Towar (część zamienna). W razie jakichkolwiek wątpliwości czy Towar pasować będzie do produktu AMICA prosimy o kontakt poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres: sklepczesci@amica.com.pl.
- Towary oferowane w Sklepie internetowym prezentowane są za pomocą opisu słownego, kodu oraz w przypadku niektórych Towarów zdjęcia (zdjęć), na których widoczne są wymiary lub opisy produktów. Jednakże, pragniemy zaznaczyć, że te wymiary oraz opisy są wyłącznie poglądowe i służą jedynie celom orientacyjnym. Faktyczne wymiary produktów mogą nieznacznie różnić się od tych przedstawionych na zdjęciach lub w opisach. Kliknięcie w konkretny Towar, spowoduje przekierowanie do podstrony Towaru.
- Informacje o Towarach prezentowanych w Sklepie internetowym stanowią zaproszenie do zawarcia umowy sprzedaży w rozumieniu z art. 71 Kodeksu cywilnego.
- W celu złożenia Zamówienia Klient zobowiązany jest:
- dodać Towar do koszyka zakupów;
- zalogować się do Konta Klienta za pomocą ustalonego Identyfikatora Klienta (lub adresu e-mail) i Hasła, lub dokonać zamówienia w trybie gościa;
- wskazać numer telefonu do kontaktu w sprawach Zamówienia jeżeli nie został wskazany wcześniej;
- w przypadku Konta Klienta Indywidualnego wskazać albo wybrać zapisany w Koncie Klienta adres dostawy, a w przypadku Konta Klienta Biznesowego wskazać albo wybrać zapisany w Koncie Klienta adres dostawy, jeżeli jest inny niż adres na jaki ma być wystawiona faktura,
- wybrać sposób płatności spośród dostępnych w Sklepie internetowym,
- zatwierdzić Zamówienie klikając przycisk „Potwierdź zakup”.
- Zamówienia są realizowane w kolejności ich składania. Zamówienie będzie uważane za złożone tylko w sytuacji, gdy w formularzu zamówienia zostaną umieszczone wszelkie dane pozwalające na prawidłową identyfikację Klienta. Sprzedający dołoży wszelkich starań, aby Towary prezentowane na stronach Sklepu internetowego pokrywały się z bieżącymi stanami magazynowymi Sprzedającego.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do realizacji dostawy Zamówienia partiami. Jeżeli Zamówienie będzie realizowane w ramach więcej niż jednaj dostawy, Klient będzie zobowiązany do zapłacenia za całość zamówienia tylko jednej opłaty za dostawę.
- Złożenie Zamówienia przez Klienta, stanowi ofertę zawarcia Umowy sprzedaży zamawianych Towarów w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
- Zawarcie Umowy sprzedaży następuje w momencie doręczenia Klientowi e-maila Sprzedającego potwierdzającego przyjęcie Zamówienia do realizacji.
- W przypadku braku możliwości potwierdzenia Zamówienia z przyczyn leżących po stronie Klienta (np. błędny adres e-mail) w ciągu 48 godzin, zostanie ono anulowane. Sklep internetowy będzie także uprawniony do anulowania Zamówienia w przypadku wpisania niepełnych lub nieprawdziwych danych, które mogą uniemożliwiać zawarcie lub wykonanie Umowy sprzedaży.
VIII. Płatność.
- Klient może dokonać zapłaty ceny za Towar/Towary oraz koszty dostawy – wedle swego wyboru – w następujący sposób:
- gotówką przy odbiorze Towaru dostarczanego przez kuriera (przesyłka za pobraniem) - realizacja Zamówienia rozpoczyna się po potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia przez Sklep internetowy;
- w formie przelewu on-line z wykorzystaniem systemu operatora płatniczego eCard S.A. (przesyłka przedpłacona) - realizacja Zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez Sklep potwierdzenia prawidłowego wykonania operacji od operatora płatności,
- kartą płatniczą z wykorzystaniem systemu operatora płatniczego eCard S.A. (przesyłka przedpłacona) - realizacja Zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez Sklep potwierdzenia prawidłowego wykonania operacji od operatora płatności,
- płatność blik z wykorzystaniem systemu operatora płatniczego eCard S.A. (przesyłka przedpłacona) - realizacja Zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez Sklep potwierdzenia prawidłowego wykonania operacji od operatora płatności.
- Klient dokonuje wyboru sposobu zapłaty przy składaniu Zamówienia.
- W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką przy odbiorze Towaru dostarczanego przez kuriera, Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
IX. Dostawa.
- Dostawy Towaru dokonuje wybrana przez Sprzedającego firma kurierska na adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu.
- Dostępnymi opcjami dostawy są: przesyłka kurierska przedpłacona albo przesyłka kurierska za pobraniem.
- Dostawa jest odpłatna, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy są podawane na stronie Sklepu w podsumowaniu Zamówienia oraz w potwierdzeniu przesyłanym Klientowi.
- Termin realizacji zamówienia wynosi do 14 Dni roboczych od dnia:
- przesłania przez Sklep internetowy potwierdzenia przyjęcia Zamówienia - w przypadku wyboru przez Klienta opcji płatności wskazanej w Rozdziale VIII ust. 1 lit.a;
- przesłania Sprzedawcy przez operatora płatności potwierdzenia prawidłowego wykonania płatności przez Klienta - w przypadku pozostałych płatności, o których mowa Rozdziale VIII ust. 1 lit. b-d;
- Klient powinien zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od pracownika firmy kurierskiej spisania właściwego protokołu.
X. Odstąpienie od Umowy sprzedaży.
- W terminie 14 dni Klient będący Konsumentem może odstąpić od Umowy sprzedaży bez podawania przyczyny.
- Sprzedający ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwrócić mu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostawy Towaru do Klienta z tym zastrzeżeniem, że:
- jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów;
- w sytuacji, gdy Klient odstąpił od Umowy sprzedaży tylko w zakresie niektórych Towarów, a koszty dostawy byłyby takie same, gdyby Klient od razu kupił tylko Towar w zakresie którego nie złożył oświadczania o odstąpieniu od Umowy sprzedaży, Sprzedający nie jest zobowiązany zwrócić mu kosztów dostawy Towaru do Klienta;
- Konsument ponosi koszty bezpośredniego zwrotu Towarów Sprzedającemu (koszty wysyłki albo koszty dojazdu celem osobistego zwrotu towaru w siedzibie Sprzedającego),
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy, o jakim mowa w ust. 1, rozpoczną się od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Zamówienia, które obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno lub partiami - od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części. Do zachowania terminu do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży powinno być sformułowane jednoznacznie, i wysłanie na adres Sprzedającego „Amica S.A.”, Dział części zamiennych, ul. Nowowiejska 1, 64-510 Wronki.
- Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży może nastąpić z wykorzystaniem formularza stanowiącego Załącznik numer 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta Umowę sprzedaży uważa się za niezawartą.
- Zwrot towaru Sprzedającemu powinien nastąpić niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Towar powinien zostać zwrócony wraz z oryginalnym opakowaniem.
- W miarę możliwości do zwracanego Towaru powinien zostać dołączony paragon albo faktura VAT dotyczące sprzedaży tego Towaru w ramach Sklepu internetowego.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- W terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, Sprzedający zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Towarów. Z zastrzeżeniem zdania następnego, Sprzedający dokona zwrotu płatności na podany przez Konsumenta numer konta, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku płatności kartą płatniczą, zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty. Sprzedającemu przysługuje prawo wstrzymania się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
XI. [Tryb postępowania reklamacyjnego (rękojmia oraz niezgodność towaru z umową)]
- Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli sprzedany mu Towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia) lub jest niezgodny z umową.
- Reklamacje Towaru zgłoszone przez Klienta na podstawie:
- przepisów ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r., 141, poz. 1176 ze zm.) w zakresie niezgodności Towaru z Umową Sprzedaży,
- na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego o rękojmi za wady,
- na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta o zgodności towaru z Umową sprzedaży rozpatruje Sprzedawca.
- Reklamacja może zostać zgłoszona pisemnie na adres Sprzedawcylub w sposób elektroniczny na adres sklepczesci@amica.com.pl.
- Sprzedający nie udziela żadnej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane towary.
- Rękojmia zostaje wyłączona w stosunku do Klientów korzystających z Konta Klienta Biznesowego (Klientów niebędących Konsumentami).
- Do reklamacji o których mowa w niniejszym Rozdziale zastosowanie znajdują postanowienia wskazane w Rozdziale XV.
XII. [Tryb postępowania reklamacyjnego (rękojmia) dla Umów sprzedaży zawartych do dnia 31.12.2022 r.]
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, obowiązany jest dostarczyć wadliwy Towar na adres: Amica S.A.”, Dział części zamiennych, ul. Nowowiejska 1, 64-510 Wronki. Jeżeli ze względu na rodzaj Towaru lub sposób jego zamontowania dostarczenie towaru przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient zobowiązany jest udostępnić Towar Sprzedawcy w miejscu, w którym Towar się znajduje.
- W terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji Klient zostanie poinformowany o sposobie jej rozpatrzenia pisemnie lub za pomocą poczty elektronicznej - wiadomością e-mail wysłaną przez Sprzedającego na adres wskazany w zgłoszeniu reklamacyjnym.
- W przypadku złożenia przez Klienta oświadczenia o obniżeniu ceny albo oświadczenia o odstąpieniu od umowy Sprzedawca może niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymienić wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę usunąć. Oświadczenie o obniżeniu ceny albo oświadczenie o odstąpieniu od umowy staje się wówczas bezskuteczne. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
- W przypadku złożenia przez Klienta oświadczenia o obniżeniu ceny albo oświadczenia o odstąpieniu od umowy Sprzedawca może niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymienić wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę usunąć. Oświadczenie o obniżeniu ceny albo oświadczenie o odstąpieniu od umowy staje się wówczas bezskuteczne. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
- W przypadku uwzględniania przez Sprzedawcę żądania Konsumenta o obniżenie ceny albo oświadczenia o odstąpieniu od umowy Sprzedawca zwróci Klientowi należną kwotę w terminie 14 dni od uwzględnienia żądania, na podany przez Klienta numer konta, przy czym w przypadku płatności kartą płatniczą, zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty (zwrot na kartę).
- Klient zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady może żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę.
- Jeżeli Konsument żąda wymiany rzeczy na rzecz wolną od wad albo usunięcia wady, Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Konsumenta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
- Jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, Klient może żądać od Sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na rzecz wolną od wad lub usunięciu wady.
- Sprzedawca może odmówić demontażu i ponownego zamontowania, jeżeli koszt tych czynności przewyższa cenę rzeczy sprzedanej. Klient, może zażądać od Sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania rzeczy, jest obowiązany jednak ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od Sprzedawcy zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej.
- Nie stanowią podstawy reklamacji niewielkie różnice w zewnętrznym wyglądzie Towaru wydawanego Klientowi w zestawieniu z wyglądem Towaru (także tego samego rodzaju, marki i modelu) prezentowanym w formie graficznej w Sklepie, które mogą wynikać z innych ustawień monitora Kupującego, warunków oświetlenia, itp. czynników związanych jedynie z używaniem Internetu do zakupów. Niniejsze postanowienie nie rodzi skutku w postaci ograniczenia odpowiedzialności Usługodawcy lub Sprzedawcy wobec Klienta, w szczególności nie ogranicza w żaden sposób praw Klienta będącego Konsumentem do odstąpienia od umowy.
XIII. [Tryb postępowania reklamacyjnego (niezgodność towaru z umową) dla Umów sprzedaży zawartych od dnia 01.01.2023 r.]
- Klient udostępnia Sprzedawcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Klienta towar na swój koszt. W celu ustalenia sposobu odbioru Towaru niezgodnego z Umową sprzedaży na koszt Sprzedawcy Klient może skontaktować się ze Sprzedawcą pod adresem e-mail sklepczesci@amica.com.pl.
- W terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji Klient zostanie poinformowany o sposobie jej rozpatrzenia pisemnie lub za pomocą poczty elektronicznej - wiadomością e-mail wysłaną przez Sprzedawcę na adres wskazany w zgłoszeniu reklamacyjnym.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Klient żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową z uwagi na to, że naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy,
- Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową dokonując naprawy lub wymiany,
- brak zgodności towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić towar do zgodności z umową,
- brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z wymiany lub naprawy,
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
- Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
- W przypadku uwzględniania przez Sprzedawcę żądania Klienta o obniżenie ceny albo oświadczenia o odstąpieniu od umowy Sprzedawca zwróci Klientowi należną kwotę w terminie 14 dni odpowiednio od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny, albo oddnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania, na podany przez Klienta numer konta, przy czym w przypadku płatności kartą płatniczą, zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty (zwrot na kartę).
- Jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, Klient może żądać od Sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na rzecz wolną od wad lub usunięciu wady na koszt Sprzedawcy.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.
Nie stanowią podstawy reklamacji niewielkie różnice w zewnętrznym wyglądzie Towaru wydawanego Klientowi w zestawieniu z wyglądem Towaru (także tego samego rodzaju, marki i modelu) prezentowanym w formie graficznej w Sklepie, które mogą wynikać z innych ustawień monitora Kupującego, warunków oświetlenia, itp. czynników związanych jedynie z używaniem Internetu do zakupów. Niniejsze postanowienie nie rodzi skutku w postaci ograniczenia odpowiedzialności Usługodawcy lub Sprzedawcy wobec Klienta, w szczególności nie ogranicza w żaden sposób praw Klienta będącego Konsumentem do odstąpienia od umowy.
XII. Obowiązki Klienta w zakresie korzystania ze Sklepu internetowego i Usług.
- Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego oraz z oferowanych w jego ramach Usług w sposób zgodny z prawem, Regulaminem i specyfikacją danej Usługi, a także zgodnie z zasadami współżycia społecznego i dobrymi obyczajami.
- Klient zobowiązany jest do powstrzymywania się od jakichkolwiek działań naruszających prawo, dobre obyczaje, dobra majątkowe lub osobiste osób trzecich, a w szczególności posługiwanie się danymi innych osób jak własnymi danymi osobowymi.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta za pośrednictwem Sklepu internetowego lub poszczególnych Usług treści o charakterze bezprawnym, obraźliwym, informacji mogących wprowadzić w błąd, a także treści mogących wywołać zakłócenia lub uszkodzenia systemów informatycznych.
- Zakazane jest dostarczanie przez Klienta za pośrednictwem Sklepu internetowego lub poszczególnych Usług informacji poufnych lub prawnie zastrzeżonych.
XIII. Reklamacje dotyczące działania strony internetowej Sklepu i Konta.
- Wszelkie reklamacje dotyczące działania strony internetowej Sklepu internetowego, Konta Klienta lub pozostałych Usług należy zgłaszać na adres e-mail: sklepczesci@amica.com.pl w ciągu 7 dni od momentu ujawnienia się przyczyn reklamacji.
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać informację w zakresie następujących danych osobowych składającego reklamację: a) imię i nazwisko, b) adres e-mail, c) przedmiot reklamacji, d) dokładny opis reklamowanej usługi, e) przyczynę reklamacji.
- Reklamacje rozpatrywane będą przez Usługodawcę w terminie 14 dni roboczych od daty doręczenia reklamacji zawierającej kompletne dane, o których mowa w ust. 2.
- O sposobie rozpatrzenia reklamacji, osoba składająca reklamację poinformowana zostanie pocztą elektroniczną na adres z którego nadesłano reklamację, chyba że wskaże inny adres do kontaktu.
XIV. Prawa własności intelektualnej.
- Wszelkie informacje, zdjęcia, grafiki, dane i inne materiały udostępniane na stronach internetowych Sklepu internetowego (w tym m.in. nazwy, logotypy, kolorystyka, układ witryny, wygląd produktów) oraz wszelkie inne prawa własności niematerialnej związane z treściami na stronach Sklepu internetowego przysługują Sprzedającemu lub podmiotom, z którymi Sprzedający zawarł stosowne umowy i są chronione prawami autorskimi, prawami do znaków towarowych lub innymi prawami własności intelektualnej lub przemysłowej.
- Dalsze rozpowszechnianie materiałów o których mowa w ust. 1 zawartych na stronach Sklepu internetowego jest zabronione, chyba że konkretny materiał został wyraźnie oznaczony inaczej. Zakazane jest usuwanie informacji o prawach autorskich i innych prawach na dobrach niematerialnych jak na przykład prawa do znaków towarowych
XV. Rozwiązywanie sporów.
- W przypadku Klientów niebędących Konsumentami wszelkie spory ze Sprzedającym wynikające lub związane z jego funkcjonowaniem rozstrzygać będzie sąd rzeczowo właściwy dla siedziby Sprzedającego.
- Sprzedający nie zobowiązuje się, ani nie jest obowiązany na podstawie przepisów prawa do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z konsumentami w rozumieniu Ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. z 2016 r., poz. 1823).
- Przez spór konsumencki należy rozumieć spór między Konsumentem a Sprzedającym (przedsiębiorcą) wynikający z zawartej umowy.
- Ustawa z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz.U. z 2016 r., poz. 1823) przewiduje, iż w przypadku odmowy uznania reklamacji lub w razie innego niezadowolenia Konsumenta z rozstrzygnięcia reklamacji, ma on możliwość złożenia wniosku do podmiotu uprawnionego o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Rejestr podmiotów uprawnionych wraz z informacją o rodzajach spraw, jakimi poszczególne podmioty się zajmują, prowadzi Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Rejestr jest dostępny na stronie internetowej uokik.gov.pl.
- Skorzystanie przez Konsumenta z dostępnych pozasądowych metod rozwiązywania sporów konsumenckich jest możliwe wyłącznie po zakończeniu procedury reklamacyjnej. Postępowanie ma charakter dobrowolny, co oznacza, że obie strony muszą wyrazić zgodę na takie postępowanie.
- W przypadku gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór ze Sprzedającym nie zostanie rozwiązany, Sprzedający przekaże Konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku oświadczenie o:
- zamiarze wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich albo zgodzie na udział w takim postępowaniu albo
- odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- W przypadku, o którym mowa w ust. 6 pkt a) powyżej, Sprzedający wraz ze swoim oświadczeniem przekaże Konsumentowi informację o właściwym dla niego podmiocie uprawnionym do rozwiązywania sporów konsumenckich. Oświadczenie Sprzedającego będzie wysyłane na adres e-mail wskazany przez Konsumenta przy składaniu Zamówienia, chyba że Konsument poda inny adres do korespondencji. Brak jakiegokolwiek oświadczenia Sprzedającego oznacza wyrażenie zgody na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
- Zasady dostępu do procedur pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php.
- Konsument może skorzystać z platformy internetowego systemu rozwiązywania sporów konsumenckich (platforma ODR), zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE, przy czym: link do platformy ODR to: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
XVII. Postanowienia końcowe.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 20.04.2023 r.
- Sklep internetowy ma prawo do zmiany Regulaminu, z zastrzeżeniem, iż wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania ich na stronie https://czescizamienne.amica.pl/Stor/Account/RegisterTerms oraz odnoszą się do Zamówień złożonych po ich wejściu w życie.
- Wszystkie umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną zawarte przed dniem wejścia w życie zmian do Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu zawarcia umowy o świadczenie usługi drogą elektroniczną. Usługodawca poinformuje Klienta na 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu o zmianie Regulaminu za pomocą wiadomości przesłanej drogą elektroniczną. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Usługodawcę, co skutkować będzie rozwiązaniem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną. W przypadku Usługi Konta Klienta, zostanie ono usunięte.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Integralną część Regulaminu stanowią wzór formularza odstąpienia (Załącznik nr 1) oraz wzór formularza reklamacyjnego (Załącznik nr 2).
ZAŁĄCZNIK NR 1 DO REGULAMINU
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA
..........……………………………..
Miejscowość, data
………………………………………
………………………………………
………………………………………
Imię i nazwisko konsumenta
Adres konsumenta
„Amica S.A.”
ul. Nowowiejska 1
64-510 Wronki
e-mail:sklepczesci@amica.com.pl
Oświadczenie
o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Ja ………………….……...........…………… niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy: ........................……………..........……..................................................................................................................................................................................................
……………………………………………………………………..………………………………….................................................…………………………..
Data dostawy zakupionych rzeczy ………………………………………..……………….
………………………………………………...
Podpis konsumenta
Informacje dodatkowe:
Podanie (załączenie) poniższych informacji jest dobrowolne. Zarówno podanie (załączenie), jak i niepodanie (niezałączenie) poniższych informacji nie wpływa na skuteczność powyższego oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zebranie poniższych informacji ma na celu usprawnienie obsługi Klienta oraz powzięcie wiedzy umożliwiającej wdrożenie działań zmierzających do podwyższenia poziomu satysfakcji Klientów.
Numer telefonu / adres e-mail: ……………………………………………………………………….
Numer paragonu(*) / faktury(*): ………………………………………………………………………
Powód odstąpienia od umowy: ……………………………………………………………………….
Załącznik: paragon(*) / faktura(*) / inny dowód zakupu(*): tak(*) / nie(*)
Forma zwrotu dokonanych płatności:
W przypadku gdy płatność dokonana została kartą płatniczą, zwrot dokonanych płatności nastąpi na tę kartę płatniczą.
Jeżeli płatność nie została dokonana kartą płatniczą prosimy o podanie numeru Pani/Pana rachunku bankowego, na który ma zostać dokonany zwrot płatności.
Wyrażam zgodę na zwrot dokonanych płatności w formie przelewu na mój numer rachunku bankowego:
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
……………………………………
Podpis konsumenta
(*) Niepotrzebne skreślić
UWAGA !
„Amica S.A.” rekomenduje montaż zakupionych części przez Fabryczne lub Autoryzowane jednostki serwisowe ( w celu umówienia montażu zapraszam do kontaktu https://www.amica.pl/kontakt). Nieprawidłowy montaż może skutkować uszkodzeniem elementów (szczególnie elektrycznych i elektronicznych) oraz utratą możliwości ich reklamacji.
ZAŁĄCZNIK NR 2 DO REGULAMINU
WZÓR FORMULARZA REKLAMACJI
..........……………………………..
Miejscowość, data
„Amica S.A.”
ul. Nowowiejska 1
64-510 Wronki
sklepczesci@amica.com.pl
Zgłaszający
Imię i nazwisko: ……………………………………………………………………….
Ulica, kod pocztowy, miejscowość: ……………………………………………………………………….
Numer telefonu, adres e-mail: ……………………………………………………………………….
Numer faktury/paragonu: ……………………………………………………………………….
Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie towar _______________________________ (kod i nazwa towaru), dostarczony w dniu ___________________________ jest wadliwy/ niezgodny z umową.
Wada/niezgodność z umową polega na (opis niezgodności):
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Wada/niezgodność z umową została stwierdzona w dniu ____________________________.
Z uwagi na powyższe, na powyższe żądam:
- wymiany towaru na nowy*
- nieodpłatną naprawę towaru*
- obniżenia ceny towaru o kwotę ______________ (słownie: _______________________________) zł * Proszę o zwrot podanej kwoty na konto wskazane poniżej, przy czym przyjmuję do wiadomości, że w przypadku gdy płatność za towar dokonana została kartą płatniczą zwrot dokonany zostanie na tę kartę;
- odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny towaru * (. Zwrotu proszę dokonać na konto wskazane poniżej, przy czym przyjmuję do wiadomości, że w przypadku gdy płatność za towar dokonana została kartą płatniczą zwrot dokonany zostanie na tę kartę.
*Niepotrzebne skreślić
Nazwa banku i nr konta: (należy wypełnić tylko w przypadku gdy płatność nie została dokonana kartą płatniczą):
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
……………………………………
Podpis konsumenta
UWAGA !
„Amica S.A.” rekomenduje montaż zakupionych części przez Fabryczne lub Autoryzowane jednostki serwisowe ( w celu umówienia montażu zapraszam do kontaktuhttps://www.amica.pl/kontakt). Nieprawidłowy montaż może skutkować uszkodzeniem elementów (szczególnie elektrycznych i elektronicznych) oraz utratą możliwości ich reklamacji.